A hidak és műtárgyak felújítása, megerősítése során a beavatkozás mértéke esetenként igen eltérő lehet. Alapvető felújítási műveletek a burkolatok cseréje, sérülések javítása, korrózióvédelmi bevonatok és alárendelt elemek cseréje. Egy másik kategória, amikor szerkezeti elemeket kell cserélni. Például a komáromi Erzsébet híd felújításánál a burkolatokon és a bevonatokon kívül az ívek felső keresztkötését kellett kicserélni és a főtartók és a pályaszerkezet egyes elemeit megerősíteni, hogy a híd teherbírása elérje a 40 tonnát.
A kapacitásnövelés (pl. kerékpárút kialakítása), a megnövekedett forgalmi teher vagy a híd elégtelen teherbírása miatt szükség lehet nem csak anyagában megerősíteni a szerkezetet, hanem feszítőelemek beépítésével csökkenteni a nem kívánatos igénybevételeket. Ilyen beavatkozás tervezésére volt lehetőségünk többek között a Rábahídvégi ívhídnál, a szolnoki Százlábú hídnál, az M7 ap. Szövő utcai és Tetőfedő utcai hídjainál. A szolnoki Százlábú híd megerősítésének különlegessége továbbá, hogy a hosszirányú feszítés külpontossága keresztirányú feszítést is eredményezett.
Esetenként a szerkezet teljes cseréjére van szükség: a Bakonszegi Nadányi Zoltán híd esetében a régi híd helyére egy új, öszvér szerkezet épült.