Az M7 autópálya 1965-75 között épült
Budapest – Balatonaliga szakaszának régóta esedékes
felújítására 1999-2002 között került sor. Az új
burkolat építése mellett sor került a pálya alatti
és fölötti összesen mintegy 100 db híd felújítására
is. A munkálatok forgalomterelés mellett három
ütemben valósultak meg.
Az autópályán épült hidak szerkezete igen változatos
(keret, fordított „T” tartós felszerkezetű
kisnyílású híd, takaréküreges lemezhíd,
szekrénytartós gerendahíd, ferde „V” lábú keret, stb…).
A műtárgyak leggyakoribb meghibásodásai a felszerkezet, hídfők és szárnyfalak ázása, a
betonkorróziós hibák, a szegélyek tönkremenetele, a
korlátok nem szabványos kialakítása, és a
hídkörnyezet rendezetlensége – beleértve a lépcsők,
surrantók, rézsűburkolatok állapotát.
A felüljárókon szükséges volt az elégtelen
keresztesés növelése, melyet általában egy ún.
profilbeton beépítésével lehetett elérni. (E
betonréteg többlet terhet jelent, viszont bevonható
a teherviselésbe.) További feladatot adott a 90,5-111 km sz. közöti
Balatonaliga-Zamárdi szakaszon hiányzó jobb pálya
kiépítése, ahol 7 db új felüljárót kellett
létesíteni. Ezek részben a meglévő bal pálya
hidaktól függetlenül épültek, részben a
felszerkezetek összekötésével, mely hidanként más,
egyedi kialakítást kívánt.
Kivitelezők: Vegyépszer Rt., Betonút Rt.
Társtervező: Roden Kft. |