|
|
|
Fényképek |
M7 autópálya, Köröshegyi Völgyhíd |
|
|
|
Az építkezés helyszínéről készült kép alapján felmérhetjük a szerkezet nagyságát.
A távolban a Budapest felöli hídfő és az első két pillér látható, az előtérben a
15. pillér, építés közben. |
|
A híd pillérei vasbeton cölöpökön állnak. A legnagyobb alaptestek alatt 48db 1200mm
átmérőjű cölöp található kb. 28m-es hosszal. A kép a cölöpözést mutatja. |
|
A cölöpöket talpgerenda fogja össze. Ennek a mérete nagyságrendekkel nagyobb a szokásoknál.
A képeken a legkisebb talpgerenda betonozása látható. A pillérek építéséhez használt
toronydaru is a talpgerendára támaszkodik. |
|
Talpgerenda betonozás a toronydaru csonkjával. |
|
A pillérek kúszózsaluzat segítségével épülnek 5m magas elemosztással. A legnagyobbak 80 m
magasak lesznek. A pillérek belül üregesek, a négy falat elöregyártott vasszereléssel
készítik. |
|
A 2. számú pillér készítése kúszózsaluzattal |
|
A 2. számú pillér készítése kúszózsaluzattal |
|
Előregyártott armatúra beemelése |
|
A pilléreket közbenső födémek merevítik 20m-ként. Ezek előregyártva készülnek és utólag
emelik a helyükre. A képen az egyik födém beemelése látható. |
|
Az előregyártott födém elhelyezése. |
|
A pilléreket 3,6m magas fejgerenda zárja le. Itt az elkészült szerkezet látszik
a saruzsámoly vasszerelésével. |
|
A 2.4x2.4m-es saruzsámoly a 45 000 kN (4500 t) teherbírású saruval. |
|
A 0-s hídfő az 1. pillér tetejéről fényképezve. |
|
A 17-es hídfő a felszerkezet betonozásához használt szerelőhíddal. |
|
Az épülő híd 2005 októberében. |
|
15-16 támaszköz a felszerkezet zárása előtt |
|
15. pillér |
|
.. |
|
.. |
|
.. |
|
.. |
|
.. |
|
.. |
|
.. |
|
|