Rekonstrukciók

Bajai Türr István Duna-híd
Hídhossz: 582 m
Hídszélesség: 19.47 m
Támaszköz: 102.96m + 2x103.48m + 102.96m + 52.00m + 52.30m + 52.00m
Pályabeosztás: 1.54m kerékpárút + 4.30m kocsipálya + 4.40m vágány + 4.30m + 1.54m
Terhelési osztály: Közúti "A" (800 kN), ill. vasúti RIV C3 (4x200kN)
Szerkezeti magasság: 1.94 - 7.64m (négynyílású mederhíd), 6.94m (háromnyílású ártéri híd)
Főtartók magassága: 9.30 - 18.00m (négynyílású mederhíd), 5.20m (háromnyílású ártéri híd)

A bajai "Türr István" Duna-híd eredetileg közös vasúti-közúti hídként épült. 1989-ben a megnövekedett személygépkocsi forgalom kiszolgálására konzolos oldalpályák épültek. Az 1998-99 évi újabb átépítés során sor került a közúti és vasúti forgalom teljes szétválasztására. A feszített felfüggesztéssel és hossztartók beépítésével megerősített konzolok a nehézgépjárművek terheit is viselni képesek. Az átépítés keretén belül a vasúti pálya rekonstrukciójára is sor került.

Kivitelezők: Hídépítő Rt., Közgép Rt., MÁV Hídépítő Kft.

xxxxx