|
|
|
Rekonstrukciók |
|
|
Bajai Türr István Duna-híd |
|
 |
Hídhossz: |
582 m |
Hídszélesség: |
19.47 m |
Támaszköz: |
102.96m + 2x103.48m + 102.96m + 52.00m + 52.30m + 52.00m |
Pályabeosztás: |
1.54m kerékpárút + 4.30m kocsipálya + 4.40m vágány + 4.30m + 1.54m |
Terhelési osztály: |
Közúti "A" (800 kN), ill. vasúti RIV C3 (4x200kN) |
Szerkezeti magasság: |
1.94 - 7.64m (négynyílású mederhíd), 6.94m (háromnyílású ártéri híd) |
Főtartók magassága: |
9.30 - 18.00m (négynyílású mederhíd), 5.20m (háromnyílású ártéri híd) |
A bajai "Türr István" Duna-híd
eredetileg közös vasúti-közúti hídként épült.
1989-ben a megnövekedett személygépkocsi
forgalom kiszolgálására konzolos oldalpályák
épültek. Az 1998-99 évi újabb átépítés során sor
került a közúti és vasúti forgalom teljes
szétválasztására. A feszített felfüggesztéssel
és hossztartók beépítésével megerősített
konzolok a nehézgépjárművek terheit is viselni
képesek. Az átépítés keretén belül a vasúti
pálya rekonstrukciójára is sor került.
Kivitelezők: Hídépítő Rt., Közgép Rt., MÁV Hídépítő Kft. |